Pytania i odpowiedzi

Rejestracja/Aktywacja konta
  1. Pobierz i zainstaluj aplikację mobilną w smartfonie. Aplikacja jest do pobrania w sklepach Google Play i APP Store.
  2. Zarejestruj konto za pomocą aplikacji lub strony www.
  3. Wprowadź poprawne dane oraz dodaj swoje zdjęcia
    * Zdjęcie pierwszej strony swojego prawa jazdy
    * Zdjęcie osoby zakładającej konto, trzymającej w dłoni swoje prawo jazdy (zrób selfie z prawem jazdy) w aplikacji.
  4. Zapisz w aplikacji ważną kartę płatniczą lub kredytową z dodatnim saldem oraz aktywną opcją płatności korespondencyjnych i cyklicznych.

We wszystkich krokach pomoże Tobie aplikacja, która poprowadzi Cię krok po kroku przez każdy etap. Po poprawnym przejściu procesu

Sprawdź czy wpisałeś właściwy adres e-mail oraz czy wiadomość nie znajduje się w folderze „SPAM” w Twojej skrzynce pocztowej.
Jeśli nadal nie możesz potwierdzić rejestracji – zalecamy kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Sprawdź na telefonie, czy masz włączone dane pakietowe. Jeśli wszystko jest w porządku, upewnij się czy wpisujesz właściwy adres e-mail oraz hasło. Jeśli w dalszym ciągu nie możesz się zalogować użyj opcji „Przypomnij hasło”

Jak tylko zweryfikujemy i aktywujemy Twoje konto. Aktywacja będzie wykonana tak szybko jak będzie to możliwe po poprawnym wykonaniu wszystkich kroków opisanych w procesie rejestracji. Gdy Twoje konto zostanie aktywowane, zostaniesz poinformowany o tym mailowo.

Rejestracja to założenie konta w usłudze na stronie www lub aplikacji mobilnej. Aktywacja to proces uwierzytelnienia Klienta polegający na weryfikacji danych podanych w procesie rejestracji.

Specyfikacja/Wyposażenie samochodu

Wszystkie nasze samochody są wyposażone w minimum 4 poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, klimatyzację, komputer pokładowy, elektryczne szyby oraz elektryczne lusterka. Wszystkie samochody posiadają silnik spalinowy, zasilany benzyną bezołowiową (PB95). Dodatkowo na wyposażeniu znajdziesz zestaw multimedialny z obsługą Bluetooth i gniazdem USB/AUX, system ISOFIX.

W samochodzie nie ma koła zapasowego. W przypadku przebicia opony skontaktuj się z Infolinią. Dodatkowo – na bocznej szybie kierowcy znajduje się numer kontaktowy do Infolinii Toyota – ten numer może okazać się pomocny, gdy samochód został uszkodzony.

Samochody Toyota Yaris i Toyota Corolla posiadają kluczyk wbudowany w stacyjkę. Samochody posiadają instrukcję obsługi oraz naklejki, które pomogą Ci odnaleźć wszystko co potrzebne do jazdy.

Parkowanie/Postój

Parkingi specjalne to specjalne miejsca w Tarnowskich Górach, wydzielone tylko i wyłącznie dla naszych pojazdów, z których możesz skorzystać. Sprawdź zasady po kliknięciu „P” na mapie.

Postój to przerwa w podróży w trakcie wynajmu – trwania usługi. Skorzystaj z tej usługi, jeśli chcesz aby pojazd na Ciebie czekał. Funkcja ta uruchamia się w momencie wybrania w aplikacji „POSTÓJ – Zablokuj drzwi” Za postój zapłacisz 0,15 zł za każdą minutę. Wykonywanie postoju jest niedozwolone w miejscach niezgodnych z przepisami ruchu drogowego, parkingach z ograniczonym zasięgiem sieci GSM i GPS (parkingi podziemne, garaże, tunele itp).

Najmu nie wolno i nie można zakończyć w miejscach, w których istnieją jakiekolwiek ograniczenia w dostępie do samochodu np.

  • Fizyczne (Bramy, Szlabany)
  • Czasowe (Parkingi zamykane na noc)
  • Finansowe (Parkingi specjalne, parkingi prywatne, nienależące do EtnaCarSharing)

Wynajmu samochodu na minuty nie można również kończyć i korzystać z funkcji „POSTÓJ” w miejscu, w którym nie ma zasięgu GSM – podziemne parkingi, garaże, tunele oraz w miejscach niezgodnych z przepisami ruchu drogowego.

Zakończyć wynajem można w granicach strefy EtnaCarSharing, bezpłatnej miejskiej strefie parkowania i na parkingach specjalnych oznaczonych przez EtnaCarSharing.

Parkuj zawsze w miejscu dozwolonym, które posiada zasięg GSM. Upewnij się, że nie stoi on na parkingu prywatnym oraz nie zagraża bezpieczeństwu Twojemu oraz innym uczestnikom ruchu drogowego. Samochód możesz zaparkować również na parkingu specjalnym.

Tankowanie

W samochodach Toyota Yaris i Toyota Corolla dźwignia do otwarcia wlewu paliwa znajduje się pomiędzy progiem kierowcy, a fotelem oznaczona dystrybutorem. Pociągnij ją, a klapka wlewu paliwa otworzy się automatycznie.

Samochody Toyota Yaris i Toyota Corolla są na bieżąco tankowane. Gdy poziom paliwa jest niski – skontaktuj się z nami, a my je uzupełnimy.
W najbliższym czasie będziesz mógł sam tankować nasze samochody na stacjach BP za pomocą karty paliwowej.

Płatności

Faktura za wynajem jest generowana automatycznie po zakończeniu każdego wynajmu. Przesyłamy ją również na adres e-mail podany przy rejestracji konta.  Jeśli chciałbyś otrzymać Fakturę na firmę – podczas rejestracji konta podaj dane do faktury firmowej.

Honorujemy wszystkie karty płatnicze kredytowe lub debetowe. Karta musi mieć włączoną opcję transakcji korespondencyjnych oraz cyklicznych.

Po zakończeniu wynajmu otrzymasz od nas wiadomość na pocztę email z pełną informacją. Płatności są realizowane automatycznie za pomocą zarejestrowanej karty płatniczej.

Szkody i odpowiedzialność

Zgodnie z przepisami nie musisz posiadać dowodu rejestracyjnego i polisy ubezpieczeniowej. Podczas prowadzenia samochodu prawo jazdy jest wymagane. Podczas kontroli trzymaj dłonie na kierownicy, a gdy Cię funkcjonariusz poprosi – wykonuj polecenia służb.

Do kierowania pojazdem jest uprawniona wyłącznie osoba będąca Klientem. Zabroniona jest zmiana kierowcy podczas wynajmu.

W przypadku każdego zdarzenia drogowego upewnij się, że nikt nie ucierpiał i udaj się w bezpieczne miejsce, a następie powiadom odpowiednie służby. Zabezpiecz miejsce zdarzenia i jak pilnie skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem +48 690 900 200 i postępuj zgodnie z udzielonymi instrukcjami.

Wszystkie samochody EtnaCarSharing we flocie są ubezpieczone. Wybierając ROZSZERZONĄ OCHRONĘ zmniejszasz odpowiedzialność za szkody powstałe w trakcie Twojego wynajmu. Informacje o odpowiedzialności za szkodę znajdziesz w Regulaminie.

Raport uruchamia się każdorazowo po rozpoczęciu wynajmu. Dla własnego bezpieczeństwa dokładnie obejrzyj samochód przed rozpoczęciem wynajmu i rzetelnie wypełnij protokół w aplikacji. Na protokole wyświetlanej w aplikacji, zobaczysz poprzednie zgłoszenia innych użytkowników, więc nie musisz zgłaszań ponownie tych samych uszkodzeń, które się już tam znajdują. Jeśli uważasz, że zarezerwowany samochód posiada poważne uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu – koniecznie poinformuj nasz Dział Obsługi Klienta – przyspieszy to interwencję.

Pozostałe Informacje

Tak, wyłącznie w przystosowanym do tego transporterze. Za wyrządzone szkody i zabrudzenia przez zwierzę odpowiada klient.

Tak. Samochody posiadają system ISOFIX, w których możesz zamontować swój prywatny fotelik. Pamiętaj, że pasażer z przodu może mieć aktywną poduszkę powietrzną. Nie radzimy przewożenia dziecka na przednim fotelu pasażera.

Za pozostawione rzeczy po zakończonym wynajmie EtnaCarSharing nie odpowiada. Postaraj się jednak jak najszybciej wrócić do samochodu, którym jechałeś/jechałaś. Jeśli jest dostępny – zarezerwuj go i wykorzystaj darmowe X minut, aby zabrać swoje rzeczy.

Aby umożliwić nam interwencję zrób zdjęcie dokumentujące nieprawidłowe zaparkowanie samochodu i wyślij je nam na adres Biura Obsługi Klienta – etnacarsharing@grupaetna.pl. Poprosimy Kierowcę o zabranie samochodu. Jeśli nie będzie to możliwe – zrobi to obsługa BOK.

Masz pytania?

Sprawdź nasze FAQ. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, możesz napisać maila do Nas lub zadzwonić, a my udzielimy Ci odpowiedzi.